Hagios Sergios Manastırı ismiyle de anılan Medikion Manastırı, Tirilye’den Eşkel Limanı’na giden yolun üzerinde bulunuyor. Manastırın kuzeybatısında bir Rum Maşatlığı bulunuyor. İlk inşa edildiğinde Hagios Sergios’a adanan Medikion Manastırı, 11. yüzyılda ismi değiştirilerek şimdiki adını almış. İlk olarak 8. yüzyılda kurulduğu bilinen ve çiftlik olarak kullanılan manastırın yalnızca duvarlarıyla, her birinin ağırlığı 200 kilo gelen görkemli giriş kapıları günümüze kadar ulaşmış.

Kesin bir tarih verilmemekle birlikte 780 ile 810 yılları arasında inşa edildiği ileri sürülen manastıra başrahip olarak atanan Nikita’nın 824 yılında vefat edince manastıra nakledilerek gömüldüğü biliniyor. Güneydeki ana yola yakın, kasabanın hemen kenarındaki zeytinliğin içinde yer alan manastırın çok az bir kalıntısı günümüze ulaşabilmiştir. Kapı üzerinde iki kitabesi bulunmaktadır. Desenli ve süslü kitabesindeki tarihten 1801 yılında yapıldığını anlıyoruz. 1054 yılındaki başrahip Mikhael Psellos’un yazdığı mektuplarda kilisenin adı geçer. 1800 yılında önemli bir yangın geçirmiş, kitabesinden 1801 yılında tamir edildiği anlaşılmaktadır. 1889 yılına ait bir yazıda: “Dikdörtgen planlı yapının çatısı, sütunları yok, sahibince terkedilmiş bir han gibi” denmektedir.

HAGIOS SERGIOS MONASTERY

Hagios Sergios Monastery, also known as Medikion Monastery, is located on the road to Eşkel Port in Tirilye. There is a Greek cemetery on the northwest of monastery. Devoted initially to Hagios Sergios, the name was changed and became Medikion Monastery in 11th century. Established in 8th century and used as a farmhouse, the monastery today stands out only with its walls and glorious gates of 200 kg. The exact construction date is unknown; nevertheless, it must be built between 780 and 810. The abbot Nikita, who passed away in 824, was interred in the monastery. Only small remnants are present today from this monastery near the southern main road, within olive grove next to the town. There are two epitaphs on the gate. According to figured and adorned epitaph, it was built in 1801. However, it is mentioned in a letter by Abbot Mikhael Psellos back in 1054. It burned in a huge fire in 1800; therefore, the epitaph must be informing the year of restoration. According to a document from 1889, “the rectangular building has no roof or columns; it is like an abandoned inn”.

mudanyacicek.com sunar

Mudanya Nöbetçi Eczaneleri

Sosyal medyada bizi takip edin

facebook'ta mudanya.gen.tr'yi takip edin twitter'da Mudanya.gen.tr'yi takip edin youtube'da mudanyagentr'yi takip edin

Bu hafta öne çıkanlar