-
Marmarabirlik 150 Sayılı Zeytin Tarım Satış Kooperatifi İhale İlanı

fb
W

Mudanya’ya girişte Bursa Büyük Şehir Belediyesinin sorumluluk alanlarında 3 adet açık araç oto parkı mevcuttur.  Mudanya, Halitpaşa caddesinin girişinde eski Tekel binasının bulunduğu alandaki Bursa Büyük Şehir Belediyesinin iştiraki olan Burulaş/Burbak’ın 52 araçlık açık otoparkı bulunmaktadır. Bu açık otoparkında otomobiller için ilk bir saatte 13 TL, her aşan saatte 5 TL, gün boyunca ise park ederseniz 40 TL bir ücret ödemeniz gerekmektedir.

Mudanya’ya girişte Bursa Büyük Şehir Belediyesinin sorumluluk alanlarında 3 adet açık araç oto parkı mevcuttur.  Mudanya, Halitpaşa caddesinin girişinde eski Tekel binasının bulunduğu alandaki Bursa Büyük Şehir Belediyesinin iştiraki olan Burulaş/Burbak’ın 52 araçlık açık otoparkı bulunmaktadır. Bu açık otoparkında otomobiller için ilk bir saatte 13 TL, her aşan saatte 5 TL, gün boyunca ise park ederseniz 40 TL bir ücret ödemeniz gerekmektedir. Mudanya İskele meydanına girişte Budo’ya yolcu taşıyan Belediyenin sarı otobüslerinin de park ettiği İstasyon caddesinde, Budo yolcuları ve B.B.B sinin Mudanya Sosyal tesislerine gelen vatandaşlarında yoğun olarak kullandıkları 50 araçlık otoparkın günlük ücret fiyatı ise,15 TL’dir.

Yine iskele meydanına girişte bankamatiklerin olduğu bölgenin boşluklarını da değerlendirerek araç otoparkına dönüştüren Burulaş/ Burbak buraya park eden otomobil sahiplerinden günlük 25 TL ücret talep etmektedir.

Bunun yanında geçtiğimiz yıl depreme dayanıklı olmadığı için yıkılan İpar Caddesi ve Halitpaşa Caddesine cephe olan alandaki Hükümet binasının boş alanı, projelerindeki belirsizlik yüzünden beklemeye alınmışken;

Bursa Büyük Şehir Belediyesi bu bekleme süresinde yaklaşık 3 dönümlük bu alana zemin düzenlemesi(mıcır dökülerek) yaparak otoparka çevirdi. İşletmesini de Burulaş/Burbak’ a devretti.
Bugün açık otopark olarak kullanılan bu alanında günlük otomobil park ücreti de 25 TL olarak belirlenmiş, durumdadır.

Mudanya’ya gelen misafirler veya Mudanya halkı; ister 30 dakika, ister 1 saat, ister 2 saat kullansınlar bu park alanı kullandıklarında 25 TL vermek zorunda kalıyorlar.
Bu üç parkın birbirine mesafeleri 30 metreyi geçmemektedir. Yani 30 metre aralıkla farklı 3 ücretlendirme tarifesi uygulayan Burulaş/Burbak müşteriler yani vatandaşlar ile çalışanları arasında ücret ödeme konusunda gerginliklere ve çatışmalara da sebebiyet vermektedir.

6360 sayılı Büyük Şehir Belediye Kanununun 7, maddesinin f bendinde şöyle diyor.
Büyükşehir; karayolu, yol, cadde, sokak, meydan ve benzeri yerler üzerinde araç park yerlerini tespit etmek ve işletmek, işlettirmek veya kiraya vermek; kanunların belediyelere verdiği trafik düzenlemesinin gerektirdiği bütün işleri yürütmek olarak belirlenmiştir.

Ayrıca aynı Kanunun 23. Maddesinde Büyük Şehir Belediyesinin gelirleri konusunda; ‘’7 nci maddenin (f) bendine göre tespit edilen park yerlerinin işletilmesinden elde edilen gelirin ilçe belediyelerine, nüfuslarına göre dağıtılması’’ gerektiği ifade edilmesine rağmen Bursa Büyük Şehir Belediyesi sadece boş alanlara mıcır taşı dökerek otoparka çevrilmesiyle yetiniyor.

  “Çizgiler Arası Özgürlük” sloganıyla kalite politikasını belirleyen Burulaş, Otopark ve diğer hizmetlerde vatandaşın memnuniyetini üst düzeyde sağlamayı hedeflemiştir.

Bursalılara kaliteli, güvenli, modern otopark hizmeti sunabilmek ve Bursa Büyükşehir Belediyesine ait açık, katlı, yol boyu otoparklarını devralıp, tek elden, uygun fiyatta ve sistemli bir şekilde hizmeti sunmayı ve yönetmeyi vaad etmektedir.

Büyük Şehir Kanunu açıkken, kalite politikasını belirlemiş olan Burulaş/Burbak; Mudanya da trafik düzenleme, trafik yoğunluğunu azaltmak için otoparkların nereye yapılması konusunda strateji belirlemiyor. Otoparkların geliştirilmesi konusunda da maalesef hiçbir faaliyette bulunmuyor. Kanunun verdiği yetki ile yol kenarlarını otoparka çevirmekle yetiniyor. Birbirine çok yakın olan bu otoparklarda dahi farklı 3 fiyat tarifesi uyguluyor. Elde edilen otopark gelirleri de nedense, gerçek sahibine geri döndürülmüyor.

Hal böyle olunca şehir yaşamı keşmekeşlikten kurtulamıyor. Cezayı vatandaş ödüyor. 21. Yüzyıla girdiğimiz bu yıllarda vatandaşlarımız kaliteli hizmet almak istemesi, maalesef havada kalıyor.

Efraim PALA

 

 

fb
W